سینک اسکراب
نوشته شده توسط : مروارید طب

سینک اسکراب

مروارید طب پارسیان تولید کننده تخت تشریح جسد و جهت مشاوره, طراحی, ساخت و تولید قطعات و تجهیزات پزشکی بیمارستانی و لوازم جانبی آزمایشگاه, تخت تشریح جسد, سینک اسکراب, خرید تخت تشریح جسد, خرید سینک اسکراب, فروش تخت تشریح جسد است جهت خرید و مشاوره با شماره های 02166502537 - 02166514169 تماس حاصل فرمائید .

همواره تجهیزات بیمارستانی در بیمارستان ها و درمانگاه ها بسیار ضروری است، تجهیزات درمانی برای کادر درمان و پزشکان بسیار کاربردی است به عبارتی دیگر اتاق عمل بیمارستان باید دارای امکانات پیشرفته پزشکی باشد و بیمارستانی که تجهیزات کامل و بهداشتی نداشته باشد قطعا در درمان بیماران دچار ضعف می شود. انواع ترالی بیمارستانی، ترالی دولنگه یا گاز شمار،ترالی حمل کپسول اکسیژن، سینک اسکراب و ... تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی می باشند که توسط مروارید طب پارسیان تولید می شوند.

به طور کلی سینک اسکراب، سینک بهداشتی می باشد که در ورودی اتاق عمل بیمارستان نصب می شود و جراح و پرسنل اتاق عمل پیش از ورود به اتاق عمل دست های خود را در آن می شویند.

جنس سینک اسکراب

جنس سینک اسکراب از استیل ضد زنگ می باشد، شیر آب سینک اسکراب باید بدون تماس دست باز و بسته شود در واقع می توان گفت نباید شیر پیچی باشد بلکه باید از طریق آرنج یا تحریک با پا به کمک یک پدال و با استفاده از سنسور و چشم الکترونیکی باز و بسته شود. سینک اسکراب در اندازه های متفاوت یک، دو یا سه نفره ساخته می شود. این سینک در ورودی اتاق های ایزوله ی بیمارستان نیز نصب می شود.

از نکات مهم در رابطه با ساخت سینک اسکراب می توان به عدم پاشش آب به بیرون با استفاده از لبه دار کردن سینک اشاره کرد.هم چنین باید مطابق با استانداردهای خاصی ساخته شود تا عفونت به بهترین نحو کنترل شود. این وسیله معمولا به همراه یک پمپ بتادین جهت ضد عفونی ساخته می شود.

اسکراب چیست؟

به عبارتی دیگر اصطلاح اسکراب در بیمارستان ها به شستن دست ها قبل از اعمال جراحی گفته می شود، در ضمن به تکنسینی که در حین جراحی دست هایش را می شوید و به پزشک جراح در حین عمل کمک می کند نیز اسکراب گفته می شود و به تکنسینی که دست نشسته و در محیط اتاق عمل وسایل مورد نیاز را در اختیار جراح و کمک جراح (اسکراب) می گذارد، سیرکولر (Circular) گفته می شود.

نحوه ی شستن دست ها قبل از عمل جراحی و یا به اصطلاح اسکراب، روشی خاص است و به یک سری نکات در حین این اقدام باید دقت کرد.یکی از نکات، مدت زمان شستن دست ها یا اسکراب است. در مورد مدت زمان شستن دست ها یا اسکراب اختلاف نظر وجود دارد ولی حداقل این زمان سه دقیقه در نظر گرفته شده است و بسته به روش های اسکراب، سه دقیقه، چهار دقیقه، پنج، شش و ده دقیقه تعریف شده است.

نکات اسکراب دست ها

نکاتی که در اسکراب مطرح است، نحوه ی اسکراب یا شستن دست ها می باشد. به این صورت که باید از ناخن ها و انگشتان شستشو و اسکراب شروع شود و بعد به کف دست، پشت دست، مچ دست، ساعد و بازو حدود پنج تا هشت سانتی متر بالاتر از آرنج ختم شود.

در ضمن در طول مدت اسکراب یا شستن دست ها و بعد از این عمل باید در تمام این مدت دست ها بالاتر از ساعد نگه داشته شود، به طوریکه آبی که در حین اسکراب جاری می شود از سمت نوک انگشتان و دست به سمت ساعد و آرنج بریزد و جراح و کمک جراح (اسکراب) به هیچ عنوان حق ندارد که دست ها را پایین تر از ساعد و آرنج نگه دارد.

روش معمول به این صورت است که مدت یک دقیقه با محلول ضدعفونی کننده انگشتان، کف دست، پشت دست و مچ دست تا بالای ساعد شسته می شود و بعد آبکشی می شود و سپس به مدت حداقل سه دقیقه با برس های مخصوصی که استریل است و وجود دارد شستشوی ناخن ها، انگشتان و دست ها، مچ دست، ساعد و بالای آرنج انجام می شود و بعد مجددا آبکشی انجام می شود.

یکی از نکات در حین اسکراب یا شستن دست ها قبل از عمل جراحی این است که دست ها به هیچ صورت نباید تماس با اجسام خارجی حتی سینک و دستگیره ی شیر آب داشته باشد.در حال حاضر در اکثر اتاق های عمل یا شیرهای اتوماتیک وجود دارد که بدون برخورد دست با شیر آب شستشو انجام می شود و یا دستگیره هایی وجود دارد که با کمک همکار دیگری از جراح، باز و بسته می شود و یا اینکه خود جراح و کمک جراح با بازوی خود و قسمتی که در محدوده ی اسکراب یا شستشو نیست، شیر آب را باز و بسته می کند.





:: برچسب‌ها: ترالی بیمارستانی,انواع ترالی بیمارستانی, سینک اسکراب, تخت تشریح جسد, خرید ترالی بیمارستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: